نگرانی عفو بین الملل درباره اخراج افغانها از پاکستان
۱۴۰۴ دی ۱۹, جمعه
عفو بینالملل امروز جمعه در نامهای سرگشاده خطاب به شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از مقامات این کشور خواستار توقف اخراج مهاجران افغان شد.
این سازمان حقوق بشری روز جمعه در صفحه ایکس خود نوشت که از نخست وزیر پاکستان خواسته است تا افرادی را که براساس قوانین بین المللی نیازمند حمایت هستند، محفاظت کند.
این سازمان گفته است: «مقامات پاکستانی باید تضمین کنند که حقوق پناهجویان افغان، به ویژه در برابر بازداشتهای خودسرانه و اخراج از کمپهای پناهندگان، محافظت می شود.»
اخراج مهاجران افغان از دو کشور همسایه ایران و پاکستان ادامه دارد. براساس آمار ارائه شده توسط نهادهای ملل متحد، در سال ۲۰۲۵ حدود ۲،۵ میلیون افغان از پاکستان و ایران اخراج شده اند.
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در اوج اخراج أفغانها از پاکستان هشدار داد که روند سریع اخراج افغانها از پاکستان، میتواند افراد نیازمند حفاظت را در معرض خطر قراردهد.
ویدیو از آرشیف دویچه وله: